Hot-stone-massage

Hot Stone therapie is een warmte massage, een weldaad voor lichaam en geest. De warmte van de stenen dringt diep door in de spieren en zorgt voor een diepe relaxatie terwijl de druk van de stenen zorgt voor een "stretching effect" op de spieren.  Voor de Hot Stone massage gebruikt men afgeronde basaltstenen (vulkanische stenen). Tijdens de massage hebben deze stenen een temperatuur van 45 graden. Na de legging van de Hot Stones op het lichaam word je gemasseerd met de warme stenen en olie.  De massage zelf bestaat vooral uit lange cirkelvormige strijkingen. De combinatie van warmte en beweging maakt de massage effectiever. Deze massagetechniek stimuleert de orgaanfuncties en de stofwisseling, helpt afvalstoffen afvoeren (ontgiftiging), en activeert het zelfherstellend vermogen van het lichaam.

Wat is het effect van Hot Stone massage

Een Hot Stone massage heeft een zalig ontspannend effect. De mix van warmte en aroma's vergroot het gevoel van welzijn. In tegenstelling tot wat sommige mensen denken, is het een krachtige en diepe massage. Hot Stone massage is dan ook zowel bij mannen als bij vrouwen erg geliefd.

Voor wie is Hot Stone massage geschikt

• stress (niet bij burnout)
  • vermoeidheid
  • spanningen
  • spierproblemen
  • blokkades
  • reuma en artrose (niet ontstoken)
  • slechte doorbloeding
  • fibromyalgie
  • spijsverteringsproblemen

Voor wie is Hot Stone massage niet geschikt

• besmettelijke huidziekten
  • psoriasis
  • een verwonde huid
  • koorts
  • risico op trombose

Mensen met diabetes, met hart- en vaatziekten of met een verhoogde bloeddruk en zwangere vrouwen vragen het best eerst advies aan hun arts.

Reacties zijn gesloten.